Herpakken na een intensieve onderbreking

Nou, zo maak je dan plannen om een marathon te gaan lopen. Dan ga je lekker trainen, alles verloopt redelijk voorspoedig en dan komt er uit het niets ineens het idee om te gaan verhuizen. Zo gezegd zo gedaan. 6 weken van zoeken, spanning onzekerheid, huizen kijken, bieden etc… dat gaat niet in de koude kleren zitten. Dat was ook de grootste rede om het trainen heel even op een lager pitje te zetten.

Ineens hebben we een huis gekocht en moesten ons eigen huis nog te koop gaan zetten. Dat brengt onderhuids toch heel veel spanning met zich mee. JE moet dan vanalles gaan opruimen, puntjes op de spreekwoordelijke “i” gaan zetten etc. Dan elke dag poetsen, dweilen etc om alles op orde te hebben voor de bezichtigingen. Even werd het allemaal te veel, maar nu lijkt alles op z’n pootjes terecht te zijn gekomen. Daarom wordt het nu ook ook weer tijd om aan de slag te gaan. De kilo’s zitten er weer aan en de conditie is helemaal weg. Veel werk aan de winkel dus.

In de tussentijd ook veel last van de rug gehad, maar dat lijkt nu redelijk onder controle. Na het gebruiken van de zooltjes in de dagelijkse schoenen en niet alleen de hardloopschoenen lijkt de rug wel onder controle. Om problemen te voorkomen ga ik deze trainingsperiode ook veel aandacht aan core stabiliteit besteden. Dit was voorheen iets waar ik helemaal niet naar omkeek.

Dus vanaf vandaag gaan we weer heel rustig hervatten. Eind februari, begin maart gaan we verhuizen. Ik weet nu al dat ik daar rekening mee moet gaan houden. Omdat ik dat nu al op tijd zie aankomen kan ik er ook makkelijk mee plannen en zal ik gedurende die periode een beetje rustiger aan doen om de rust te bewaren. Maar voor nu zou ik zeggen “game on!”